Fast-Food devlerinin aşkı kısa sürdü: Tatlı başlayan ortaklık sonlandırıldı

Krispy Kreme ve McDonald’s İş Birliği Resmen Sona Erdi

Krispy Kreme ile McDonald’s arasındaki heyecan verici iş birliği, beklenen verimliliği sağlayamayınca resmen sona erdi. Geçtiğimiz yıl büyük umutlarla duyurulan ve donut satışlarını ülke genelindeki McDonald’s restoranlarına yaymayı hedefleyen bu ortaklık, 2 Temmuz itibarıyla fiilen durduruluyor.

Maliyetler Ortaklığı Bitirdi

Krispy Kreme CEO’su Josh Charlesworth, salı günü yaptığı açıklamada, “Maliyetlerimizi birim talebiyle uyumlu hale getirme çabalarımız sonuçsuz kaldı ve bu da ortaklığı bizim için sürdürülemez hale getirdi,” ifadelerini kullandı. Bu açıklama, iş birliğinin neden sona erdiğine dair net bir çerçeve çizdi. Başlangıçta büyük potansiyel taşıyan ortaklık, Krispy Kreme için kârlılığı sürdürmekte zorluk yaşadığını ortaya koydu.

Genişleme Planları Yarım Kaldı

McDonald’s ve Krispy Kreme, ortaklıklarını Mart 2024’te duyurmuştu. Hedef, 2026 yılı sonuna kadar Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm McDonald’s lokasyonlarında Krispy Kreme donutlarını satışa sunmaktı. Ancak genişleme planları, Krispy Kreme’in ülke çapındaki yayılımını askıya almasıyla durduruldu. Krispy Kreme, McDonald’s ile birlikte dağıtım programını yeniden değerlendirme kararı almıştı. Bu duraklama, ortaklığın geleceği hakkında ilk sinyalleri verdi.

McDonald’s ABD Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Direktörü Alyssa Buetikofer, ortaklık hakkında, “Krispy Kreme ile güçlü bir iş birliğimiz oldu ve bize harika, yüksek kaliteli bir ürün sundular. Ortaklık McDonald’s ve İşletmecilerimiz için beklentilerimizi karşılarken, Krispy Kreme için de kârlı bir iş modeli olması gerekiyordu,” dedi.

Talep Beklentilerin Altında Kaldı

Josh Charlesworth, kazanç görüşmesi sırasında, başlangıçtaki yoğun talebin ardından beklentilerin altına düştüğünü ve “müdahale gerektiğini” ifade etti. Kentucky’deki 160 McDonald’s restoranında yapılan test satışlarının başarılı geçmesine rağmen, ülke genelindeki ilk lansmanda talebin düşüş yaşadığı görüldü. Test aşamasındaki başarı, geniş ölçekli dağıtımın getirdiği zorlukları öngöremediğini gösterdi.

Önümüzdeki günlerde Krispy Kreme, ABD’de kârlı genişleme ve uluslararası franchise büyümesiyle ürünlerine daha fazla erişilebilirlik sağlamayı planlıyor. McDonald’s ise, Krispy Kreme ürünlerinin kahvaltı işlerinde küçük ancak önemli bir rol oynadığını ve kahvaltının iş stratejilerinin temel bir parçası olduğunu vurguladı.

Related Posts

Başvurular başlıyor: O şartı sağlayana 4 bin Euro maaş!

TÜBİTAK, yurtdışında çalışan araştırmacıları Türkiye’ye çekmek için yeni bir program başlattı. Program, bilim insanlarına mali destek ve akademik fırsatlar sunacak.

9 Temmuz’a sayılı günler kala Trump’tan düşündüren çıkış: Bazı ülkeler hayal kırıklığına uğrayacak

ABD Başkanı Trump’ın 2 Nisan’da duyurduğu gümrük tarifelerine verilen ara 9 Temmuz’da tekrar başlıyor. Trump bazı ülkelerin duruma karşı hayal kırıklığı uğrayacağını belirterek, 200 ülke ile anlaşma yapamayacağını söyledi.

Gençlerin çay davetine Bakan Kurum katıldı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “İstanbul’da Büyük Dönüşüm; Güngören’de 1930 Konut ve İşyeri Anahtar Teslimi, Temel Atma ve Toplu Açılış Töreni”nde gençlerin “Reis ilçeye çaya bekleriz” sloganları ile yaptıkları daveti geri çevirmedi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Bakanım Murat Bey benim adıma geliyor” dedi. Törenin ardından davete icabet eden Bakan Kurum, AK Parti Güngören İlçe Başkanlığı’nı ziyaret etti.

Alım-satım yapacaklar dikkat! Altın fiyatları fena düştü

İsrail ile İran arasında başlayan ve ABD’nin de dahil olduğu çatışmalar piyasayı etkiliyor. Geçen hafta saldırılarla yükselişe geçen altında dalgalı bir seyir hakim. Yeni haftanın ilk saatlerinde en çok araştırılan sorular arasında “Gram altın fiyatı …

Muhalif yazardan şaşırtan iddia: Enflasyon kesinlikle dü-şe-cek!

Kendi YouTube kanalında konuyla ilgili ilginç bir yorumda bulunan Deniz Zeyrek, “Enflasyon yüzde 100 düşecek” iddiasının gerekçesini şöyle açıkladı:“Evet kendisinin beklentilerini saygıyla karşılıyoruz ama bizim beklentilerimiz öyle değil. Bana …

Hastaneler iflasın pençesinde: Sadece 2 haftalık paraları kaldı

Almanya’da Leibniz Ekonomik Araştırma Enstitüsü (RWI) ve Sağlık İşletmeleri Enstitüsü (hcb) tarafından hazırlanan “2025 Hastane Derecelendirme Raporu”nu yayımladı. Buna göre, Almanya’da hastanelerin yüzde 56’sının 2024 zararla kapatması ve ortalama …